EfsaneEfsane

Köpeklerde Nöromuskuler Bozukluklar

Köpekler bir dizi nörolojik bozukluktan etkilenebilir. Nörolojik bozukluklar beyinin ve vücudu saran sinirlerin etkilenmesi olayıdır. Hastalıklar hafiften (bacağın zayıf kalması) karmaşık (ayağa kalkamamak) doğru gelişebilir.Veterinerin muayenesi ile problemin yerini saptayabilirsiniz. Eğer köpeğiniz yürümekte zorlanıyorsa bu sinirsel bir problemden dolayı olabilir (disk kayması gibi) ya da beyin kökenli olabilir.

Sinirsel bir hastalığı veterinerin dikkatli bir muayenesi ve seçeceği tedavi ile halledebilirsiniz.  Nöromuskuler bozukluğu olan kedi köpeklerde değişik derecelerde kas kaybı ve kas güçsüzlüğü vardır. Bu problem ayaklarda ise ayakta fazla kalamazlar, egzersizleri normal bir köpekte olduğu gibi uzun sürmez. Hafif olgularda geçici kas zayıflıkları yaşanabilir ve bu durum aşırı egzersiz ile tetiklenebilir.  Bu zayıflık dört ayakta olabileceği gibi sadece arka ayaklarda da olabilir.

Kas zayıflığı olan hayvanlar sıklıkla egzersize başlarken kısa adımlar atarlar, kasılan kaslarının etkisiyle kasıntılı bir yürüyüş gösterirler. Egzersize devam ettiklerinde kramplar gelişebilir. Birçok nöromuskuler rahatsızlıklar felç ile sonuçlanabilir.

Bu bozukluklar vücudun diğer kaslarını da etkileyecektir. Yemek borusu kassal bir organ olduğundan bu tür nöromuskuler rahatsızlıklardan etkilenir.Bu türlü bozuklukları olan köpeklerde gıdalar alındıktan sonra kusabilirler.

ÜsTeğmen

Ayyüce tarafından yazılmıştır.